tirsdag den 29. oktober 2013

Hvad ved du om arbejdslivet?

Jeg er blevet spurgt, hvad jeg ved om arbejdslivet; jeg kan fortælle lidt om mit eget arbejdsliv. Da jeg gik i folkeskolen, arbejdede jeg for Diana Jagtrejser/Limpopo Travels i Svendborg, hvor jeg sørgede for at sende kataloger ud, samt hjælpe til på messer. Da jeg læste i Århus stod jeg i butik (Bahne hed det først og senere Sinnerup) i Århus; et job, jeg var meget glad for. Senere fik jeg studiejob hos Mercuri Urval, rekrutteringsbureau, hvor jeg arbejdede indtil jeg blev færdig med min uddannelse. Efter endt uddannelse fik jeg job hos LEGO i Billund, hvor jeg sad i rekrutteringsafdelingen. Her arbejdede jeg med IT-systemet SAP (implementernig af dette). Det ledte til mit nuværende job hos Grundfos i Bjerringbro, hvor jeg har været en del af det projekt, der implementerede nyt SAP IT system i vores HR-afdelinger i hele verden.

Jeg har været utrolig priviligeret, at kunne få job så hurtigt efter end uddannelse; jeg kan se hvor meget medstuderende kæmper for ansættelse i et svært marked. Det gør mig rigtig ondt, og jeg vil gerne se mere ind i hvordan vi i Viborg Kommune kan gøre mere for at skabe arbejdspladser. Især tror jeg, vi skal sørge for at mindre byer kan beholde deres byzone-status. Mister de den, og bliver landzone, kan det være rigtig svært at få godkendelse til f.eks. at starte en industrivirksomhed.

Jeg tager derfor min erfaring fra det private erhvervsliv med mig ind i Viborg Byråd, skulle jeg være så heldig at blive valgt ind. En erfaring om benhårde prioriteringer i et svært marked med fokus på at gøre det rigtige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar