mandag den 20. januar 2014

Stilleben

Efter julen så kriblede det simpelthen sådan i mig for at få lavet lidt om herhjemme, jeg trængte virkelig til at der skulle ske noget nyt. Da manden min kan være lidt sløv, gik jeg selv i sving. Vi er godt på vej, vi mangler lidt ting, drømmer lidt og hygger os med det. Vi har basen på plads med Piet Hein bordet og Ditzel stolene, dem bliver jeg bare aldrig træt af. Så kan vi skifte pynt og lamper ud efter sæson, trends og smag. 

Et af de stilleben, jeg ændrede på, var det på klaveret. Jeg er vild med 'Fiskermanden' som vi kalder ham, fundet på genbrug til 40 kr. Carl tigger om lakridspiber, hver gang han kommer til at se på Fiskermanden. Glimmerfjeren er også fra genbrugen, jeg elsker den simpelthen. Lysestagen fra Søstrene Grene, Bambi fra genbrug til 3 kr. - det samme gælder keramik-vaserne. Billedet er min mafioso-udseende morfar, så karismatisk. Savner ham rigtig meget. Min morfar var i politik for Venstre - sad som viceborgmester i Gudme på Fyn tilbage i dagene. Mit politiske forbillede! Helt til højre står der en håndgranat (!). Den har min morfar fundet på marken ved det landsted, jeg kommer fra, på Fyn - efter tyskernes retur. Krudt og fjeder er fjernet, så der er ingen fare på færde! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar