torsdag den 11. april 2013

Lockout dejligheder

Min venindes skønne, 9-årige datter, Astrid og jeg har haft lockout-hygge i 2 dage; det skal jo udnyttes at jeg endelig, endelig, endelig er på barsel. Ahhh blev der sagt - det gør godt! Især efter melding fra jordemoder, om at lillefnisen er en anelse til den lille side - jeg trænger til ro og afslapning; til at at komme af med en forkølelse, der sidder fast siden jul - og til at få noget vægt på lillefnisen.

Så Astrid og jeg havde tøse-hygge med genbrugsshopping, et langt besøg i den lokale dyrehandel hvor samtlige dyr blev inspiceret, cafe-besøg med nachos til frokost (ren luksus for en 9-årig!!), lange snakke om baby i maven og hvordan den udviklede sig derinde (tjek til biologi-timen!) og sidst men ikke mindst kartoffeltryk på gråt afdækningspapir. Man kan jo blive inspireret af at flytte og det afdækningspap har bare SKREGET på mig -  så Astrid og jeg skar og og skar - og trykkede og trykkede. Jeg syntes det er blevet SÅ fint - og har snart et billede i ramme klar, I kan se billeder af.

Mr. Carlsen er i særdeles godt humør - især når man prøver mors pink sko - og lillesøsters lift; min dejlige hoppegris er en stor dreng med det vildeste sprog; han er fræk og kløgtig på samme tid så kan næsten ikke vred på ham når han f.eks. godt har regnet ud at han ikke får noget ud af at stå ud af sengen om aftenen og gå ind til Axel og jeg i sofaen - og derfor blot tænder lyset på værelset og sidder med bilerne på gulvet og leger indtil vi opdager ham; kloge, kloge dreng!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar